Mal Bildiriminde Bulunulması Hakkında Yönetmelik gereği kamu personeli olanlar ve kamu adına hizmet yürütenlerin kendisine yapılan aylık net ödemenin beş katını geçen gayrimenkullerin bağlı bulunduğu kuruma bildirmesidir. Mal bildirimi, Genel Beyan ve Ek Beyan olmak üzere ikiye ayrılır.
Genel beyan, sonu 0 ve 5 ile biten yıllarda Ocak ayının sonuna kadar yapılması zorunludur. Genel beyan döneminde gayrimenkullerin -borç, alacak, mücevherat vb.- değerinin, kendisine yapılanın aylık net beş katını aşması şartı yoktur. Bu nedenle tüm gayrimenkuller ile taşınır ve tanışmazların bildirilmesi gerekmektedir. kendisine yapılan aylık net beş katını aşması şartı yoktur.
Ek beyan kendisine yapılan aylık net ödemenin beş katını geçen gayrimenkul değişiminin bir ay içerisinde bildirilmesidir. Tanışır ve taşınmazların değeri ne olursa olsun edinim tarihinden itibaren bir ay içerisinde kuruma ek beyanla bildirilmesi gerekmektedir.
UYAP Personel Uygulamaları rolünüzdeki Kişisel İşlemler menüsünden Mal Bildirimi ekranını açarak bildiriminizi gönderebilirsiniz. Elektronik imzanız yoksa bildiriminizi arkalı-önlü çıktı alarak personel bürosuna teslim etmeniz gerekmektedir. Elektronik imzası bulunan personelin bildirimini personel bürosuna teslim etmesine gerek yoktur.
» Mal Bildirimi Ekranı Kullanım Kılavuzu
NOT: UYAP Personel Uygulamaları ekranına erişim sağlayamıyorsanız Personel Bürosu ile irtibata geçiniz.